RANCANGAN MENGAJAR HARIAN (RMH) 7 FEBRUARI 2012
SELASA 07 / FEB / 2011
Subjek | Bahasa Melayu 5 SS 9.00 – 9.40 | ||
Tajuk | Tatabahasa- Sintaksis | ||
Objektif | 1. Pelajar dapat memahami hukum DM, tanda sempang dan 2 ’k’ 2.Pelajar dapat membezakan subjek dan predikat dalam ayat. | ||
Aktiviti | 1.Penerangan 2.Sumbangsaran 3.Latihan pengukuhan | ||
BBM | Kamus DBP dan Tatabahasa Dewan edisi terbaru & Buku teks | ||
KBT | Kecerdasan pelbagai | ||
HP | 1.4 Aras 2 (i) dan 12.4 Aras 1 (v) | ||
Sis. Bahasa | Keselarasan vokal |
|
|
Refleksi |
|
Subjek | Bahasa Melayu 4 MTM 9.40 - 11.00 / 5 MTM 11.20 – 12.40
|
Tajuk | Karangan- Kaedah belajar dengan cemerlang |
Objektif | 1. Pelajar dapat mengembangkan isi karangan bahagian A. 2.Pelajar dapat memahami asas pembinaan karangan bahagian A dalam SPM. |
Aktiviti | 1.Penerangan 2.Sumbangsaran |
BBM | Kamus DBP dan Tatabahasa Dewan edisi terbaru & Buku teks |
KBT | Kecerdasan pelbagai |
HP | 1.4 Aras 2 (i) dan 12.4 Aras 1 (v) |
Sis. Bahasa | Sintaksis |
Refleksi |
|
Subjek | Bahasa Melayu 4 ST 1.20 – 2.00 |
Tajuk | RUMUSAN- Pengenalan teknik rumusan |
Objektif | 1. Pelajar dapat memilih dan menulis isi tersurat dengan tepat berdasarkan petikan. 2. Pelajar dapat membina kesimpulan dengan tepat. |
Aktiviti | 1. Penerangan tentang rumusan SPM 2. Perbincangan, soal jawab dan sumbang saran. |
BBM | Buku teks dan bahan edaran |
KBT | Kajian Masa Depan |
HP | 1.2 Aras1 (ii) dan 2.1 Aras 1 (i) |
Sis. Bahasa | Membina ayat |
Refleksi |
Sambungan – tips penting
|
Ulasan
Catat Ulasan